ILIDA DERNEK TÜZÜĞÜ

ILIDA DERNEK TÜZÜĞÜ

ULUSLARARASI HUKUK, YATIRIMLAR VE KALKINMA DERNEĞİ TÜZÜĞÜ

 

BÖLÜM 1 – KURULUŞ HÜKÜMLERİ VE TANIMLAR

 

MADDE 1: DERNEĞİN ADI VE MERKEZİ

 

1.1 Derneğin adı “Uluslararası Hukuk, Yatırımlar ve Kalkınma Derneği”dir. Aynı zamanda kısa adı olan “ILIDA” ile de anılabilir.

 

1.2 Derneğin merkezi Ankara’dadır.

 

1.3 Derneğin şubesi bulunmamaktadır.

 

MADDE 2: TANIMLAR

 

Bu Yönetmelikte kullanılan terimler, kelimeler ve kısaltmalar, bu belgenin yorumlanması amacıyla aşağıda belirtilen anlamları taşır:

 

2.1 Dernek: Uluslararası Hukuk, Yatırımlar ve Kalkınma Derneği

 

2.2 Tüzük: Derneğin Ana Tüzüğü

 

2.3 Merkez: Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde yer alan Dernek Merkezini

 

2.4 Üyeler: Derneğin asıl gerçek ve tüzel kişi üyeleri ile onursal üyeleri

 

2.5 Genel Kurul: Derneğin asil üyelerinden oluşan en yüksek karar organını

 

2.6 Yönetim Kurulu: Derneğin Genel Kurul tarafından yetkilendirilen yönetim organını

 

2.7 Dernek Başkanı: Dernek Yönetim Kurulu Başkanını

 

2.8 Dernekler Kanunu: 5253 Sayılı Dernekler Kanunu

 

MADDE 3: DERNEĞİN AMACI

 

3.1 Derneğin amacı, uluslararası işbirliğini ve ticareti geliştirmek, ülkeye daha fazla yabancı yatırım çekmek, yatırımcıları bir araya getirmek, uluslararası projeleri hayata geçirmek, istihdamı artırmak ve turizmin gelişmesini teşvik etmektir.

 

3.2 Eğitim ve yayıncılık faaliyetleri aracılığıyla farkındalığı artırarak ve uluslararası işbirliğini artırarak, özellikle kadın ve çocuk hakları ve eğitime odaklanan insan hakları girişimlerini desteklemek.

 

3.3. Kentleşme ve çevre hukuku alanında çalışmalar yapmak, bu konularda bilinçlendirme ve eğitim faaliyetleri düzenlemek, sivil toplumdan paydaşları bir araya getirmek.

 

3.4. Halk sağlığı ile ilgili faaliyetlerde bulunmak, bu alanda etkinliğin hukuki ve diğer yollarla artırılmasına yönelik girişimleri desteklemek ve bu konuda çalışmalar yapmak.

 

3.5. Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri, arabuluculuk, tahkim ve fikri/sınai mülkiyet hakları konularında akademik araştırma ve yayın faaliyetleri yürütmek de dahil olmak üzere çalışmalar yapmak.

 

3.6. Diplomatik misyonlar, üniversiteler ve diğer sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, eğitim, seminer, konferans, yayın ve akademik faaliyetleri desteklemek.

 

3.7. Sanatsal ve kültürel projeleri hayata geçirmek, sosyal sorumluluk projelerinin yürütülmesini desteklemek ve bu faaliyetlerin etkinliğini artırmak.

 

3.8. Hukuk mesleği mensupları ve ilgili alanlarda yer alan diğer kamu veya özel sektör paydaşları arasında eğitim sağlamak, mesleki becerileri geliştirmek ve farkındalık yaratmak. Bunlar derneğin temel amaçlarını oluşturmaktadır.

 

 

MADDE 4: DERNEĞİN FAALİYET VE YÖNTEMLERİ

 

Dernek, amaçlarını gerçekleştirmek için diğerlerinin yanı sıra aşağıdaki faaliyetleri yürütür:

 

4.1. Faaliyetlerin etkinliğini artırmak ve geliştirmek için araştırma yapmak.

 

4.2. Kurs, seminer, konferans, panel gibi eğitim programları düzenlemek.

 

4.3. Derneğin amaçlarına ulaşması için gerekli her türlü bilgi, belge, yayın ve kaynağı edinmek; bir dokümantasyon merkezinin kurulması; üyelerine bilgilendirme bültenleri dağıtmak da dahil olmak üzere, amaçlarına uygun gazete, dergi, kitap ve haber bültenleri yayınlayarak çalışmalarını yaygınlaştırmak.

 

4.4. Derneğin hedeflerine ulaşması için verimli bir çalışma ortamı sağlamak amacıyla teknik araç, ekipman, ofis malzemeleri ve diğer gerekli malzemeleri tedarik etmek.

 

4.5. Gerekli izinler alınarak bağış toplama faaliyetleri yürütmek, yurtiçi ve yurtdışı kaynaklardan bağış kabul etmek.

 

4.6. Tüzükte belirtilen amaçlara ulaşmak için gerekli geliri elde etmek üzere ekonomik, ticari ve sınai işletmeler kurmak ve işletmek.

 

4.7. Üyelere dinlenme olanakları ve boş zaman etkinlikleri sağlayacak halk merkezleri gibi sosyal ve kültürel tesisler kurmak ve bunları donatmak.

 

4.8. Üyeler arasındaki ilişkileri geliştirmek ve sürdürmek için öğle yemekleri, konserler, balolar, tiyatro gösterileri, sergiler, spor etkinlikleri, geziler ve eğlence etkinlikleri dahil olmak üzere sosyal etkinliklere üyelerin katılımını düzenlemek veya kolaylaştırmak.

 

4.9. Derneğin faaliyetleri için gerekli olan taşınır ve taşınmaz malları iktisap etmek, satın almak, satmak, kiralamak, kiralamak veya bunlar üzerinde ayni hak tesis etmek.

4.10 Derneğin amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli görülmesi halinde vakıf, federasyon kurmak veya mevcut federasyonlara katılmak ve gerekli izinlerle derneklerin kurmasına izin verilen tesisleri kurmak.

4.11 Uluslararası faaliyetlerde bulunmak, yabancı dernek veya kuruluşlara üye olmak ve bu kuruluşlarla proje bazında işbirliği yapmak veya yardımcı olmak.

4.12 5072 sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurumlarıyla İlişkileri Hakkında Kanun hükümlerine uyulmak kaydıyla kamu kurum ve kuruluşlarıyla sorumluluk alanlarına giren konularda ortak projeler yürütmek.

4.13 Yabancı misyonlar, AB kurumları ve bunların çeşitli temsilcilikleri, Dünya Bankası ve diğer uluslararası kuruluşlarla işbirliği içinde projeler hazırlamak ve uygulamak.

4.14 Gerekli yerlerde temsilcilik açmak.

4.15 Derneğin amaçlarını gerçekleştirmek için uluslararası kuruluşlar, yabancı diplomatik misyonlar, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmak.

4.16 Amacın Dernek amaçlarıyla uyumlu ve hukuka uygun olmak kaydıyla diğer dernek, vakıf, birlik ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir hedefe ulaşmak için platformlar oluşturmak.

4.17 Derneğin amaçlarıyla bağlantılı olarak bağımsız olarak veya diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak akademik faaliyetler yürütmek ve bu çerçevede eğitim ve yayın faaliyetlerini yürütmek.

4.18 Derneğin amaç ve faaliyet alanlarıyla ilgili mevzuat tekliflerine ilişkin görüş ve önerilerde bulunmak.

4.19 Derneğin amaçlarıyla ilgili çalışmalarda bulunan öğrencilere gerekli izinlerin alınması koşuluyla burs sağlamak.

MADDE 5: DERNEĞİN FAALİYET KAPSAMI
Dernek amaçları doğrultusunda mesleki ve sosyal alanlarda faaliyet göstermektedir.

BÖLÜM 2 – ÜYELİK VE ÜYELİK İŞLEMLERİ

MADDE 6: ÜYELİĞE UYGUNLUK
Derneğe gerçek ve tüzel kişiler üye olabilir. Türkiye’de ikamet eden yabancı gerçek kişiler ile yabancı dernek veya vakıflar ile dernek veya vakıflar dışında kâr amacı gütmeyen yabancı kuruluşlar da ilgili mevzuatın gerektirdiği izinleri almak şartıyla üye olabilirler. Derneğe üye olma koşulları aşağıdaki gibidir:

MADDE 7: GERÇEK KİŞİLER İÇİN ÜYELİK ŞARTLARI

7.1 En az üniversite mezunu, iyi derecede İngilizce bilen ve bunu uluslararası geçerliliği olan belgelerle kanıtlayabilen, Derneğin amaçlarını benimsemiş ve bu amaçlar doğrultusunda çalışmaya istekli kişiler Derneğe üye olabilir.

7.2 Derneğe üye olmak isteyen kişilerin, üyelik aidatını ödememe dışındaki nedenlerle herhangi bir dernek üyeliğinden sürekli olarak çıkarılmış olmaması ve derneklere üye olmaktan yasaklı olmaması gerekir.

7.3 Derneğe üye olmak isteyen yabancı kişilerin Türkiye’de geçerli ikamet ve çalışma iznine sahip olmaları gerekmektedir.

7.4 Adayların, gerekli olması halinde ve özel kanunlarda aksi öngörülmedikçe, Dernekler Kanunu’nun 3’üncü maddesi uyarınca bağlı oldukları kuruluşlardan izin almaları gerekmektedir.

7.5 Adayların yüz kızartıcı bir suçtan hüküm giymemiş olması gerekiyor.

7.6 Derneğe üye olmak için adayların, derneğin en az üç kurucu üyesi tarafından aday gösterilmesi gerekir.

7.7 Adayların Derneğe üyelik giriş ücretini ödemeleri gerekmektedir.

MADDE 8: TÜZEL KİŞİLER İÇİN ÜYELİK

8.1 Derneğe, Türk kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişiler veya mevzuatın gerektirdiği izinleri almış yabancı dernek, vakıf ve diğer kar amacı gütmeyen kuruluşlar ile Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş şirketler üye olabilir. .

8.2 Ayrıca üye olmak isteyen tüzel kişilerin aşağıdaki şartları da taşıması gerekmektedir:
8.2.1 Dernekler Kanunu hükümlerine göre derneklere katılma hakkından yoksun bırakılamaz.
8.2.2 Tüzel kişiyi temsil ve ilzam etmeye yetkili kurum veya kişiler aracılığıyla yazılı olarak üyelik başvurusunda bulunun.
8.2.3 Derneğin hedefleri ile uyumlu hedeflere sahip olun.

MADDE 9: ÜYELİK TÜRLERİ

Derneğe üyelik türleri aşağıda özetlenmiştir:

9.1 ANA ÜYELİK:

9.1.1 Asil üyeler, Dernek üyeliğinin tüm yükümlülüklerini üstlenmiş, üyeliğin hak ve sorumluluklarından yararlanan gerçek ve tüzel kişilerdir. Bir üyenin hakları, gerekli koşulları yerine getirmeleri koşuluyla, herhangi bir pozisyona aday olma ve oy kullanma hakkını içerir. Üyenin sorumlulukları arasında özel ve genel kurul toplantılarına katılmak, Dernek tüzüğüne uymak, aidatlarını zamanında ödemek, Derneğin amaç ve hizmetleri doğrultusunda çaba göstermek ve Derneğin uluslararası hukuk camiasındaki olumlu imajını korumak yer alır. Dernekten istifa eden veya ihraç edilen üyeler, Dernek malları üzerinde herhangi bir hak iddia edemezler. Üyelerin toplantılarda oylarını bizzat kullanmaları gerekmektedir.

9.1.2 Tüzel kişiler, Yönetim Kurulu Başkanı veya Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği kişi aracılığıyla oy kullanır. Başkanlık veya temsil pozisyonunu elinde bulunduran kişinin değişmesi durumunda tüzel kişi adına oy kullanacak yeni bir temsilcinin yeniden belirlenerek Derneğe bildirilmesi zorunludur. Tüzel kişi adına oy hakkını kullanacak kişinin, Derneğin gerçek kişi üyeler için belirlediği şartları taşıması gerekir.

9.2 ONURSAL ÜYELİK:

Onursal üyeler, Derneğin Türkiye’deki amaç ve hedeflerine önemli ve anlamlı katkılarda bulunmuş veya bulunması beklenen, Yönetim Kurulu onayıyla seçilen gerçek kişilerdir. Onursal üyelerin gerçek kişiler için belirlenen üyelik şartlarını taşımaları zorunlu değildir. Onursal üyelerin Dernek yönetim organlarına seçilme hakları yoktur ve Dernek bütçesinde belirlenen üyelik aidatını ödemekle yükümlü değildirler. Onursal üyelerin oy hakkı yoktur.

MADDE 10: ÜYELİK İŞLEMLERİ
Derneğe üyelik prosedürleri aşağıda özetlenmiştir.

10.1 ÜYELİĞE KABUL

10.1.4 ASIL ÜYELİĞE KABUL

10.1.1.1 GERÇEK KİŞİ ASIL ÜYELER

10.1.1.1.1 Derneğe üye olmak isteyen gerçek kişilerin, Dernek tüzüğü hükümlerini ve tüzükte belirtilen üyelik şartlarını kabul ettiklerini beyan eden beyanın yer aldığı “Üyelik Başvuru Formu”nu doldurmaları gerekmektedir. Formun, derneğin en az üç kurucu üyesi tarafından imzalanarak, dört adet vesikalık fotoğraf ve başvuru sahibinin kimlik fotokopisi ile birlikte dernek başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir.

10.1.1.1.2 Yönetim Kurulu, üyelik başvurusunu inceleyecek ve kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç otuz gün içinde başvurunun kabul veya reddine oy çokluğuyla karar verecek ve sonucu başvuru sahibine yazılı olarak bildirecektir.

10.1.1.1.3 Üyelik başvurusunun kabul edilmesi üzerine, başvuru sahibinin bilgileri “Dernek Üyelik Kaydına” kaydedilecektir. Giriş Ücreti ve Yıllık Ücretin gerekli kısımları tahsil edilecektir.

10.1.1.1.4 Başvuru sahibi, Dernek tüzüğünde belirtilen üyelik kriterlerini karşılasa dahi otomatik olarak üyeliğe kabulü garanti etmez. Dernek herhangi bir zamanda herhangi bir başvuruyu reddetme hakkını saklı tutar.

10.1.1.2 TÜZEL KİŞİ ASIL ÜYELER

10.1.1.2.1 Derneğe üye olmak isteyen tüzel kişilerin, Dernek tüzüğü hükümlerini ve tüzükte belirtilen üyelik koşullarını kabul ettiklerini beyan eden beyanın yer aldığı “Üyelik Başvuru Formu”nu doldurmaları gerekmektedir. Form, Derneğin en az üç kurucu üyesi tarafından imzalanmalı ve aşağıdaki belgelerle birlikte sunulmalıdır: Tüzel kişinin Derneğe katılma niyetini teyit eden yönetim veya ortaklar kurulu kararının bir kopyası; yetkili kişiden bir yetki mektubu; imza sirküleri; ticaret sicil gazetesi; dört adet vesikalık fotoğraf; ve kimlik fotokopisi. Bu belgelerin Dernek başkanlığına sunulması gerekmektedir.

10.1.1.2.3 Tüzel kişinin üyelik başvurusunun kabul edilmesi halinde, kuruluşun bilgileri “Dernek Üyelik Kütüğüne” kaydedilecektir. Yıllık Ücretin gerekli kısmı tahsil edilecektir.

10.1.1.2.4 Başvuru sahibi, Dernek tüzüğünde belirtilen üyelik kriterlerini karşılasa dahi otomatik olarak üyeliğe kabulü garanti etmez. Dernek herhangi bir zamanda herhangi bir başvuruyu reddetme hakkını saklı tutar.

10.1.2 ONURSAL ÜYELİĞE KABUL

Derneğin amaçlarına ulaşmasında önemli katkıları bulunan kişilerin başvurusu üzerine Yönetim Kurulu, başvuru sahibinin gerekli nitelikleri taşıyıp taşımadığını tespit etmek amacıyla inceleme yapar. Kurul, üyeliğin kabulü veya reddi konusunda en geç otuz gün içinde karar verir ve bu kararı başvuru sahibine yazılı olarak bildirir.

 

MADDE 11: ÜYELİKTEN ÇIKMA

Her üyenin yazılı bildirimde bulunarak Dernekten ayrılma hakkı vardır. Üyenin yazılı talebi Yönetim Kurulu’na ulaştığı anda üyelikten çekilme işlemi tamamlanmış sayılır. Bu şekilde üyelikten çekilmek, üyenin Derneğe olan borçlarını ortadan kaldırmaz.

Dernekten ayrılan üye, üyelik kaydından silinir ve Dernek malları üzerinde herhangi bir hak iddia edemez.

MADDE 12: ÜYELİKTEN ÇIKARILMA

Aşağıdaki durumlardan herhangi birinin tespiti halinde üye, Yönetim Kurulu kararı ile Dernekten çıkarılır. Dernekten çıkarılan üyeler, üyelik kayıtlarından silinir ve Dernek malları üzerinde herhangi bir hak iddia edemez. Üyelikten çıkarılma, kişinin Derneğe olan borçlarını sona erdirmez.

12.1 Mazeretsiz olarak üst üste iki olağan Genel Kurul toplantısına katılmamak, kendisine verilen görevleri yerine getirmemek, Derneğin bekasına, amaç ve hizmetlerine kayıtsız kalmak.

12.2 Derneklere üye olma hakkını kaybetmek ve Tüzük hükümleri ile Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararlarına aykırı hareket etmek.

12.3 Yetkisiz olarak Dernek adına işlem yapmak, Derneğin borç ve yükümlülük altına girmesine neden olmak.

12.4 Derneğin amaçlarına ulaşmasını engelleyen veya engelleyici eylemlerde bulunmak.

12.5 Üyelik aidatlarının ödenmemesi.

12.6 Derneğin onur ve itibarını zedeleyici davranışlarda bulunmak.

12.7 Daha sonra kişinin üyelik şartlarını taşımadığı tespit ediliyor.

MADDE 13: SİYASİ YASAK

Dernek hiçbir siyasi kuruluşa bağlı olamaz ve hiçbir şekilde siyasetle uğraşamaz. Dernek faaliyetlerine siyaset karışamaz. Ayrıca üyelerin Dernek faaliyetleri kapsamında herhangi bir siyasi faaliyette bulunması yasaktır.

BÖLÜM 3 – ORGANLAR, GÖREV VE YETKİLER

MADDE 14: DERNEĞİN KURULUŞLARI

Derneğin üçü zorunlu, biri isteğe bağlı olmak üzere dört organı bulunmaktadır. Derneğin organları aşağıda yer almaktadır. Ayrıca Genel Kurul’un gerekli göreceği diğer organlar da oluşturulabilir. Ayrıca Yönetim Kurulu, Derneğin amaç ve hedefleri doğrultusunda çalışmalar yürütmek üzere çeşitli komisyonlar kurabilir.

14.1 Zorunlu Organlar
14.1.1 Genel Kurul
14.1.2 Yönetim Kurulu
14.1.3 Denetim Komitesi

14.2 İsteğe Bağlı Organlar
14.2.1 Danışma Kurulu

MADDE 15: GENEL KURUL

15.1 Genel Kurul, derneğin en üst organıdır ve derneğe kayıtlı üyelerden oluşur. Genel Kurul her üç yılda bir olağan olarak Mart ayında seçim ve mali görüşmelerin yapıldığı toplantı olarak toplanır. Genel Kurul, Yönetim Kurulu tarafından toplantıya çağrılır.

15.2 Genel Kurul ayrıca, üyelerin beşte birinin yazılı isteği veya Yönetim Kurulu veya Denetim Komitesi’nin gerekli görmesi halinde otuz gün içinde olağanüstü toplanabilir.

15.3 Yönetim Kurulu, Genel Kurulu toplantıya çağırmazsa, bir üye, Genel Kurulu toplantıya çağırmak üzere üç üyeyi görevlendirecek uzlaştırıcı hakime başvurabilir.

MADDE 16: GENEL KURULU ÇAĞIRMA USULÜ

Genel Kurulun toplantıya çağrılmasına ilişkin usul aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:

16.1 Yönetim Kurulu, Dernek tüzüğüne uygun olarak Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini hazırlar.

16.2 Yönetim Kurulu, Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelere, toplantıdan en az on beş gün önce bilgi verilmesini sağlar. Bildirim tarih, saat, yer ve gündemi içermelidir. Bu bildirim gazete, Dernek internet sitesi, yazılı bildirim veya üyenin belirttiği e-posta adresine veya telefon numarasına mesaj gönderilmek suretiyle yapılabilir. Yerel medya da kullanılabilir. Bildirimde ayrıca, ilk toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantının tarihi, saati ve yeri de belirtilecek. Birinci toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre yedi günden az, altmış günden fazla olamaz. Toplantı yeter sayısı sağlanamadığından başka nedenlerle ertelenmesi halinde, erteleme gerekçelerinin duyuruda yer alması ve üyelere, asıl davette olduğu gibi bilgi verilmesi zorunludur. İkinci toplantının ertelemeden itibaren altı ay içinde yapılması zorunludur. Üyeler aynı usule göre yeniden davet edilecektir.

Genel Kurul toplantıları bir defadan fazla ertelenemez.

16.3 Toplantı yeter sayısının sağlanamaması dışındaki nedenlerle ertelenmesi halinde, gerekçelerin açıkça belirtilmesi ve bildirimin ilk bildirimde olduğu gibi yapılması gerekir. İkinci toplantının geri bırakma tarihinden itibaren altı ay içinde yapılması zorunludur ve üyeler aynı şekilde yeniden çağrılır. Genel Kurul toplantısı bir defadan fazla ertelenemez.

MADDE 17: GENEL KURUL TOPLANTI USULÜ

Genel Kurul toplantı usulleri aşağıda özetlenmiştir:

17.1 Genel Kurul, hak sahibi üyelerin salt çoğunluğuyla toplanır; tüzük değişikliği veya derneğin feshi hallerinde hazır bulunanların üçte iki çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması nedeniyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak ikinci toplantıya katılan üye sayısı, Yönetim Kurulu ve Denetim Komitesi üye tam sayısının iki katından az olamaz.

17.2 Genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesi toplantı yerinde muhafaza edilir. Toplantı yerine giren üyelerin kimlik belgeleri, Yönetim Kurulu üyeleri veya Kurul tarafından görevlendirilen kişiler tarafından doğrulanır. Üyeler toplantıya girerken Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan listedeki isimlerinin yanına imza atarlar.

17.3 Yeter sayının sağlanması halinde bu durum tutanağa geçirilir ve toplantı, Yönetim Kurulu Başkanı veya görevlendireceği bir Yönetim Kurulu üyesi tarafından açılır. Nisap sağlanamadığı takdirde Yönetim Kurulu bir rapor hazırlar.

17.4 Açılıştan sonra toplantı divanını oluşturmak üzere bir başkan ve yeterli sayıda başkan yardımcısı ile bir yazman seçilir.

17.5 Dernek organ seçimlerinde oy kullanacak üyelerin, divan başkanlığına kimlik göstermeleri ve hazır bulunanlar listesindeki isimlerinin karşısına imza koymaları zorunludur.

17.6 Toplantının yönetimi ve güvenliği başkanlık başkanının sorumluluğundadır.

17.7 Genel Kurul toplantısında yalnızca gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak hazır bulunan üyelerin onda birinin yazılı olarak konu eklenmesini istemesi halinde gündeme alınması zorunludur.

17.8 Genel Kurulda her üyenin bir oy hakkı vardır; Oyların şahsen kullanılması gerekmektedir. Onursal üyeler Genel Kurula katılabilir ancak oy kullanamazlar. Tüzel kişinin üye olması halinde, Yönetim Kurulu Başkanı tarafından belirlenen temsilci veya tüzel kişinin yetkili temsilcisi oyunu kullanır.

17.9 Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar, divan başkanı ve yazmanlar tarafından imzalanan tutanağa geçirilir. Toplantı sonunda tutanak ve diğer belgeler sekreterler tarafından imzalanır. Bu belgeler Yönetim Kurulu Başkanına teslim edilir. Başkan, bu belgelerin muhafaza edilmesinden ve yeni seçilen Yönetim Kuruluna yedi gün içinde teslim edilmesinden sorumludur.

17.10 Genel kurulda karar yeter sayısı mevcut üyelerin çoğunluğudur. Ancak tüzük değişikliği veya derneğin feshine ilişkin kararlar ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin üçte ikisinin onayı ile verilebilir.

MADDE 18: GENEL KURULDA OY VERME VE KARAR ALMA İŞLEMLERİ

18.1 Genel Kurul’da, aksi kararlaştırılmadıkça, Yönetim Kurulu ve Denetim Komitesi üyelerinin seçimleri gizli oyla, diğer konulardaki kararlar ise açık oyla alınır. Her üyenin oyunu bizzat kullanması gerekmektedir. Gizli oylar, toplantı başkanı tarafından, üyeler oy kullandıktan sonra boş bir kaba konulan oy pusulaları veya mühürlü kağıtlar aracılığıyla toplanır. Oylama tamamlandıktan sonra oylar açık olarak sayılıyor.

18.2 Açık oylamada divan başkanının belirleyeceği yöntem uygulanır. Genel Kurul kararları hazır bulunan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Ancak tüzük değişikliği veya derneğin feshine ilişkin kararlar ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin üçte ikisinin onayı ile alınabilir.

MADDE 19: GENEL KURULUN GÖREV VE YETKİLERİ

Derneğin en üst karar organı olan Genel Kurul, aşağıdaki konuları görüşüp karara bağlar:

19.1 Yönetim Kurulu, Denetim Komitesi ve Danışma Kurulunun asil ve yedek üyelerini seçmek.

19.2 Yönetim Kurulunun Dernek Tüzük değişikliği önerisini inceleyerek karara bağlamak.

19.3 Yönetim Kurulu ve Denetim Komitesi raporlarını incelemek ve Yönetim Kurulunu ibra etmek.

19.4 Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan bütçeyi, değişiklik yaparak veya değiştirmeden inceleyerek onaylamak.

19.5 Derneğe ait gerekli taşınmazların satın alınması veya mevcut taşınmazların satılması konusunda Yönetim Kuruluna yetki vermek.

19.6 Dernek faaliyetleriyle ilgili olarak Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan düzenlemeleri değiştirerek veya değiştirmeden inceleyerek karara bağlamak.

19.7 Kamu görevlisi olmayan Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu başkan ve üyelerinin aylık, ödenek, yol ve tazminatları ile Dernek hizmetlerinde görev alan üyelerin gündelik ve yol giderlerini belirlemek.

19.8 Derneğin Federasyona katılması veya Federasyondan ayrılmasına karar vermek.

19.9 Dernek tarafından vakıf kurulmasına karar vermek.

19.10 Derneğin feshine ve malvarlığının tasfiyesine karar vermek.

19.11 Kanun ve tüzükle Genel Kurul tarafından yapılması gereken görevleri yerine getirmek.

19.12 Derneğin diğer organlarını denetlemek ve gerektiğinde haklı sebeplerle görevden almak.

19.13 Dernekten çıkarılan üyelerin yönetim kurulu kararlarına karşı yasal süresi içinde yaptıkları itirazları karara bağlamak.

19.14 En yetkili organ olarak, Derneğin diğer organlarına devredilmemiş görevleri üstlenmek ve yetkileri kullanmak.

19.15 Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve Dernek Tüzüğü hükümlerine uygun olarak kararlar almak.

MADDE 20: YÖNETİM KURULUNUN OLUŞUMU

20.1 Yönetim Kurulu, derneğin gerçek veya temsili üyeleri arasından üç yıl için seçilen beş asil ve beş yedek üyeden oluşur. Üç yıllık süre, seçimin yapıldığı Genel Kurul toplantısını takiben başlar.

20.2 Seçimden sonra Yönetim Kurulu ilk toplantısında görev dağılımına, başkan, başkan yardımcısı, sekreter, sayman ve diğer üyelerin seçimine karar verir.

20.3 Yönetim Kurulu, tüm üyelerin bilgilendirilmesi şartıyla her zaman toplantıya çağrılabilir. Toplantı yeter sayısı, üye tam sayısının yarıdan fazlasının hazır bulunmasıyla sağlanır. Kararlar toplantıda hazır bulunan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır.

20.4 Yönetim Kurulu asil üyeliğinde istifa veya başka sebeplerle boşalma olması halinde, Genel Kurul seçiminde alınan oy sırasına göre boşalan yere yedek üye çağrılması gerekir.

MADDE 21: YÖNETİM KURULUNUN ÇALIŞMA ESASLARI

Yönetim Kurulunun çalışma esasları aşağıdaki gibidir:

21.1 Yönetim Kurulu üye tam sayısının yarısından bir fazlasının hazır bulunmasıyla toplanır. Kararlar toplantıda hazır bulunan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır.

21.2 Yönetim Kurulu, Dernek Başkanının çağrısı üzerine, Başkanın diğer Yönetim Kurulu üyelerinin görüşü alınarak belirlenen gündem doğrultusunda toplanır ve çalışmalarını buna göre yürütür.

MADDE 22: YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ

Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:

22.1 Derneği temsil etmek veya bu konuda üyelerinden bir veya birkaçına yetki vermek,

22.2 Gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yürütmek ve gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak Genel Kurula sunmak,

22.3 Genel Kurul tarafından verilen yetki ile gayrimenkul satın almak, Derneğe ait taşınır ve taşınmaz malları satmak, bina veya tesis inşa etmek, kira sözleşmeleri yapmak, Dernek lehine rehin, ipotek veya diğer ayni haklar tesis etmek,

22.4 Gerektiğinde temsilcilikler oluşturmak,

22.5 Yeni üye alınması veya üye çıkarılmasına ilişkin kararları almak,

22.6 Derneğin amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli her türlü kararı almak ve uygulamak,

22.7 İlgili mevzuatın verdiği diğer görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak,

22.8 Türkiye Cumhuriyeti kanunları ve bu Tüzük hükümlerine uygun olarak Derneğin amacı doğrultusunda faaliyetleri artırıcı kararlar almak ve bunları uygulamak,

22.9 Bir önceki döneme ait faaliyet raporu, bilanço ve gelir-gider tablolarını hazırlayarak Genel Kurul’a sunmak,

22.10 Çalışma dönemine ilişkin faaliyet programını, yıllık bütçe düzenlemelerini ve gelir-gider tablolarını hazırlayarak Genel Kurul’a sunmak ve uygulamak,

22.11 Genel kurul toplantılarının tarih, saat, yer ve gündemini belirlemek ve ilan etmek,

22.12 Yönetim ve hizmetlerle ilgili görevler için komiteler oluşturmak ve bunların raporları doğrultusunda karar vermek,

22.13 Dernek işlerini yürütecek personel ve danışmanları atamak ve görevlerine son vermek,

22.14 Elde edilen gelirin Yönetim Kurulu üyelerine ve/veya Dernek üyelerine herhangi bir kişisel fayda sağlamamasını sağlamak ve bu fonları, ortaklık, ekonomik işletme, vakıf ve vakıf kurmaya karar vermeleri şartıyla, yalnızca Dernek amaçları doğrultusunda kullanmak. Genel Kurulun onayına bağlı olarak yardımlaşma fonlarına katılmak veya kurulmuş veya kurulacak olanlara katılmak,

22.15 Tüzük değişikliği ile mevzuatın azaltılması ve değiştirilmesi konularında çalışmalar yapmak ve gerekli taslakları Genel Kurulun onayına sunmak,

22.16 Genel Kurul toplantılarında alınan kararları üyelere ve ilgili yetkililere bildirmek ve uygulanmasını sağlamak,

22.17 Dernek mal varlığını dönem sonunda görevden ayrılan Yönetim Kurulundan almak ve bir sonraki dönem başında yeni gelen Yönetim Kuruluna bilançoyla birlikte teslim etmek.

MADDE 23: DENETİM KOMİTESİ

Denetim Komitesi, Genel Kurul tarafından seçilen üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur. Denetim Komitesi asıl üyeliğinin istifa veya başka sebeplerle boşalması halinde, Genel Kurul seçiminde aldıkları oy sırasına göre yedek üyeler göreve çağrılır.

MADDE 24: DENETİM KOMİTESİNİN GÖREV VE YETKİLERİ

24.1 Denetim Komitesi, Derneğin tüzüğünde belirtilen amaçlara ve bu amaçlara ulaşmak için belirlenen çalışma alanlarına uygun olarak faaliyet gösterip göstermediğini kontrol etmekle sorumludur. Defter, hesap ve kayıtların ilgili mevzuata ve Dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını da denetler. Komite, Birlik tüzüğünde belirtilen usul ve esaslara göre bir yılı aşmayan aralıklarla denetimler yapar. Denetim sonuçları bir rapor halinde Yönetim Kurulu’na ve toplandığında Genel Kurul’a sunulur.

24.2 Denetim Komitesi gerekli durumlarda Genel Kurulu toplantıya çağırmakla görevlidir.

24.3 Dernek her türlü denetime açık olup, aynı zamanda Denetim Komitesi aracılığıyla iç denetimlerin yapılmasından da sorumludur.

24.4 Denetim Komitesi, seçimi takip eden altı gün içinde yapacağı ilk toplantısında bir Başkan ve bir Sözcü seçer.

24.5 Denetim Komitesi en az on iki ayda bir toplanır. Toplantı ve karar yeter sayısı ikidir.

24.6 Denetim Komitesi, Derneğin bütçe, hesap ve işlemlerine ilişkin defter ve belgelere ilişkin inceleme sonuçlarını, dilek ve önerileriyle birlikte Yönetim Kuruluna bildirmek; Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan faaliyet dönemi programı, yıllık bütçe yönetmeliği ve gelir gider tablolarının görüşüleceği Yönetim Kurulu toplantısına katılmak, dilek ve önerilerini belirtmek; Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan önceki faaliyet dönemi raporu, bilanço ve gelir gider tablolarına ilişkin incelemelerini bir rapor halinde Genel Kurul’a sunmak.

24.7 Derneklerde iç denetim esastır. Denetimler Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya Denetim Komitesi tarafından yapılabileceği gibi bağımsız denetim kuruluşları tarafından da yapılabilmektedir. Denetimin Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca yapılması Denetim Komitesi’nin yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz. Denetim Komitesi, derneğin amaçları ve tüzüğünde belirtilen faaliyet alanları doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların kanunlara ve dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını inceler. Yönetmelikler. Denetim Komitesi, dernek tüzüğünde belirlenen usul ve esaslara göre bir yılı aşmayan aralıklarla denetimler yapar ve bu denetimlerin sonuçlarını bir rapor halinde Yönetim Kuruluna ve toplandığında Yönetim Kuruluna sunar. Genel Kurul.

MADDE 25: DANIŞMA KURULU

25.1 Danışma Kurulu, derneğin amaç ve amaçlarına önemli katkılarda bulunmuş veya bulunabilecek kişiler ile derneğe üye olan veya olmayan kişiler arasından üç yıl için seçilen beş üyeden oluşur. Yönetim Kurulu. Danışma Kurulu gerekli gördüğü sıklıkta toplanabilir.

25.2 Danışma Kurulu, Dernek Başkanının hazırladığı gündeme göre toplanır veya kendi Başkanını seçer. Toplantı tutanaklarının bir kopyası Yönetim Kuruluna gönderilir.

MADDE 26: DANIŞMA KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ

26.1 Derneğin amaçları ve hizmet alanlarıyla ilgili yapılacak çalışmalara ilişkin taslak ve programlar hazırlamak, Yönetim Kuruluna öneri ve önerilerde bulunmak.

26.2 Derneğin kamuoyunda ve uluslararası hukuk camiasında itibarını artıracak faaliyetlerde bulunmak, öneri ve tavsiyelerde bulunmak.

26.3 Derneğin faaliyet ve olanakları ile ilgili proje, değişiklik ve öneriler hakkında görüş bildirmek.

26.4 Yönetim Kurulu ve Genel Kurul’un diğer hususlara ilişkin talep ve önerileri hakkında görüş bildirmek.

MADDE 27: ORTAK HÜKÜMLER

27.1 Yönetim Kurulu veya Denetim Kurulu üyelerinin geçerli bir mazereti olmaksızın üst üste üç toplantıya veya çalışma süresi içinde bir toplantıya bile katılmamaları halinde görevlerinden istifa etmiş sayılırlar.

27.2 Yönetim kurulu üyelerinden herhangi birinin herhangi bir nedenle istifa etmesi halinde yerine yedek üyeler çağrılır. Yeni atanan yedek üyenin görevinden istifa etmesi halinde listede yer alan bir sonraki yedek üye göreve çağrılır.

 

 

 

 

BÖLÜM 4 – MALİ HÜKÜMLER

MADDE 28: DERNEĞİN GELİR KAYNAKLARI
 Derneğin gelirleri şöyle:

28.1 Giriş Ücreti (Kayıt Ücreti): Her faaliyet döneminin bütçesinde her üyelik için bir defaya mahsus belirlenen ücret. Giriş Ücreti miktarı Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.

28.2 Yıllık Ücret (Üyelik Ücreti): Üyeler için her faaliyet dönemi için bütçede belirlenen ve üyelik süresince ödenmesi gereken zorunlu ücret. Tutar Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Yıllık ücretin en geç ilgili dönemin Ağustos ayı sonuna kadar ödenmesi gerekmektedir.

28.3 Ticari faaliyetlerden elde edilen gelirler,

28.4 Yurtiçi ve yurtdışı kaynaklardan yapılan bağış ve yardımlar,

28.5 Derneğin amacı doğrultusunda bireysel olarak veya diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde yürütülen projelerden elde edilen gelirler,

28.6 Eğitim ve öğretim faaliyetlerinden ve sosyal tesislerin işletilmesinden elde edilen gelirler,

28.7 Yardım Toplama Kanununa göre elde edilen gelirler,

28.8 Derneğin amacı doğrultusunda yürütülen tüm faaliyetlerden elde edilen gelirler,

28.9 Diğer gelir.

MADDE 29: DERNEK DEFTERLERİ

Tutulacak esaslar, kayıtlar, defterler ve bunların belgelendirme süreçleri aşağıda özetlenmiştir.

29.1 DEFTER TUTMA İLKESİ;
29.1.1
Dernek, işletme hesabı esasına göre defter tutmaktadır.

29.1.2 Bilanço yöntemine uyulması ve tutarın üst üste iki hesap dönemi için belirlenen sınırın altına düşmesi halinde dernek, izleyen yıldan itibaren işletme hesabı yöntemine dönebilir.

29.1.3 Derneğin ticari işletmesi için Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre defter tutulur.

29.2 KAYIT YÖNTEMİ: Derneğin defter ve kayıtları Dernekler Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak tutulur.

29.3 TUTULACAK DEFTERLER: Dernek adına noter onaylı aşağıdaki defterler tutulur:

29.3.1 Karar Kitabı: Yönetim kurulu kararları, toplantıda hazır bulunan üyelerin imzaladığı kararlar ile birlikte kronolojik olarak bu deftere işlenir.

29.3.2 Üye Kayıt Defteri: Derneğe katılan üyelerin kişisel bilgileri ile giriş ve çıkış tarihleri ​​bu deftere işlenir. Üyelerin ödedikleri giriş ve yıllık üyelik aidat tutarları da kayıt altına alınabilecek.

29.3.3 Belge Kayıt Defteri: Gelen ve giden evraklar tarih ve seri numaraları ile bu deftere kaydedilir. Gelen belgelerin asılları, giden belgelerin kopyaları dosyalanır. Gelen veya giden e-postalar yazdırılarak saklanır.

29.3.4 Duran Varlıklar Kitabı: Derneğin sabit kıymetlerinin elde edilme tarihleri ​​ve yöntemleri, kullanıldıkları veya devredildikleri yerler ile faydalı ömürlerini tamamladıktan sonra kayıtlardan silinenler bu deftere işlenir.

29.3.5 Bilanço usulüne göre tutulacak defterler: Günlük Defteri, Genel Muhasebe ve Envanter Defteri. Bu defterlerin tutulma usulleri ve kayıt sistemi, Vergi Usul Kanunu ve bu Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan Muhasebe Sistemi Genel Tebliğleri esas alınır.

29.3.6 Alındı ​​Defteri Kayıt Defteri: Makbuzların seri ve sıra numaraları ile bunları alan ve iade edenlerin adı, soyadı, imzaları, alındığı ve iade edildiği tarihler bu deftere işlenir.

29.4 Ayrıca dernek, Dernekler Kanunu, ilgili yönetmelik ve tebliğlerin gerektirdiği diğer defterleri de tutar. Kanunda yukarıdaki defterlerden herhangi birinin tutulması zorunlu değilse, bu defterlerin tutulup tutulmayacağı Dernek Yönetim Kurulu’nun takdirindedir.

29.5 DEFTERLERİN ONAYLANMASI: Tutulması zorunlu olan defterlerin kullanılmadan önce İl Dernekler Müdürlüğü’ne veya notere tasdik edilmesi gerekmektedir. Bu kitaplar sayfaları tamamlanıncaya kadar kullanılır ve kitapların ara tasdikine gerek yoktur. Ancak bilanço usulüne göre tutulan defterler ile formda veya sürekli formda olanların her yeni yılda kullanılabilmesi için son ayda yeniden tasdik edilmesi gerekir.

MADDE 30: GELİR TABLOSU VE BİLANÇONUN HAZIRLANMASI

Kayıt tutma amacıyla işletme hesabı yönteminin kullanıldığı durumlarda her yıl sonlarında (31 Aralık) Dernekler Yönetmeliği Ek-16’da belirtilen “İşletme Hesabı Tablosu” hazırlanır. Bilanço yönteminin kullanıldığı kayıtlarda, her yıl sonlarında (31 Aralık) Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri esas alınarak bilanço ve gelir tablosu düzenlenir.

MADDE 31: DERNEĞİN GELİR VE GİDER İŞLEMLERİ

Gelir ve Gider Belgeleri:

31.1 Dernek gelirleri “Alındı ​​Belgesi” ile tahsil edilir. Gelirin bankalar aracılığıyla tahsil edildiği durumlarda, banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi alındı ​​belgesi, alındı ​​belgesi yerine geçer.

31.2 Dernek giderleri fatura, perakende satış makbuzu veya mesleki hizmet makbuzları gibi harcama belgeleri kullanılarak yapılır. Ancak, Gelir Vergisi Kanunu’nun 94’üncü maddesi kapsamına giren ödemeler için Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca “Ödeme Makbuzu”, bu kapsamda yer almayan diğer ödemeler için ise “Gider Makbuzu” düzenlenir.

31.3 Dernek tarafından kişi, kurum veya kuruluşlara yapılan mal ve hizmet bağışları “Mal ve Hizmet Bağış Teslim Belgesi” ile belgelendirilir. Kişi, kurum veya kuruluşlar tarafından derneğe yapılan mal ve hizmet bağışları “Mal ve Hizmet Bağış Makbuzu” ile kabul edilir.

MADDE 32: Alındı ​​Belgeleri

32.1 Dernek gelirlerinin tahsilinde kullanılacak “Alındı ​​Belgeleri” Yönetim Kurulu kararıyla matbaa tarafından bastırılır.

32.2 Alındı ​​belgelerinin basımı, kontrolü, teslim alınması, defterlere kaydedilmesi, sorumluluğun eski ve yeni saymanlar arasında devredilmesi ve alındı ​​belgelerinin dernek adına gelir toplamaya yetkili kişiler tarafından kullanılması, Toplanan gelirlerin teslimi Dernekler Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre yapılır.

MADDE 33: YETKİ BELGESİ

33.1 Yönetim Kurulu asil üyeleri dışında, dernek adına gelir toplamaya yetkili kişiler, yetki sürelerini de içeren Yönetim Kurulu kararıyla belirlenir. Kişinin tam adını, imzasını ve fotoğrafını içeren “Yetki Belgesi” dernek tarafından iki nüsha halinde hazırlanarak Yönetim Kurulu Başkanı tarafından onaylanır. Yönetim kurulu asil üyeleri yetki belgesi olmaksızın gelir tahsil edebilirler.

33.2 Yetki belgelerinin süresi Yönetim Kurulu tarafından belirlenir ancak bir yılı geçemez. Süresi dolan yetki belgeleri birinci fıkra uyarınca yenilenir. Yetki belgesinin süresinin dolması, kendisine belge verilen kişinin istifa etmesi, vefat etmesi, görevden alınması, görevden alınması veya derneğin kendi isteğiyle feshedilmesinin veya feshedilmesinin tespiti halinde, verilen yetki belgelerinin bir hafta içinde Yönetim Kurulu’na iade edilir. Ayrıca, gelir toplama yetkisi Yönetim Kurulu kararıyla her zaman kaldırılabilir.

MADDE 34: GELİR VE GİDER BELGELERİNİN SAKLAMA SÜRESİ

Dernek tarafından kullanılan defterler dışında alındı ​​belgeleri, gider kayıtları ve diğer belgeler, özel kanunlarda aksi belirtilmedikçe kayıtlı defterlerdeki numara ve tarih sırasına göre beş yıl süreyle saklanır.

MADDE 35: BEYANLARIN SUNULMASI

Derneğin yılsonu itibarıyla bir önceki yıla ait faaliyetlerini, gelir ve gider işlemlerini ayrıntılı olarak açıklayan “Dernek Beyannamesi” Yönetim Kurulu tarafından doldurularak ilk dört ay içinde başkan tarafından mahallin en büyük mülki amirliğine sunulur. her takvim yılının.

MADDE 36: BİLDİRİM YÜKÜMLÜLÜKLERİ

36.1 GENEL KURUL SONUÇ BİLDİRİMİ

36.1.1 Olağan veya olağanüstü Genel Kurul toplantılarını takip eden otuz gün içerisinde Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve diğer organlara seçilen asil ve yedek üyelerin adlarını içeren “Genel Kurul Sonuç Bildirimi” ve ekleri sunulur. yerel idari makama.

36.1.2 Genel Kurul sonuç bildirimleri Yönetim Kurulu tarafından yetkilendirilen bir Yönetim Kurulu üyesi tarafından da yapılabilir. Ancak aykırılığın sorumluluğu Yönetim Kurulu Başkanına aittir.

36.1.3 Dernek faaliyetleri kapsamında fon kurulması halinde, fona ilişkin Genel Kurul sonuç bildirimi bu maddede belirtilen usullere uygun olarak mülki idare amirliğine gönderilir.

36.2 GAYRİMENKUL BİLDİRİMİ

Dernek tarafından edinilen taşınmazlar, tapuya tescilinden itibaren otuz gün içinde “Gayrimenkul Bildirimi” doldurularak mülki idare amirliğine bildirilir.

36.3 DIŞ YARDIM BİLDİRİMİ

36.3.1 Derneğin yurt dışından yardım alması durumunda, yardım alınmadan önce Dernekler Yönetmeliği’nin ekinde yer alan “Dış Yardım Alma Bildirimi”nin doldurularak mülki idare amirliğine teslim edilmesi gerekmektedir.

36.4 KAMU KURUM VE KURULUŞLARI İLE ORTAK PROJELER HAKKINDA TEBLİĞ

Derneğin faaliyet alanıyla ilgili konularda kamu kurum ve kuruluşları ile yürütülen ortak projeler için protokol ve projenin bir örneğinin “Proje Bildirisi”ne eklenerek bir ay içinde dernek merkezinin bulunduğu yerdeki valiliğe teslim edilmesi gerekmektedir. protokol tarihi.

36.5 DEĞİŞİKLİKLERİN BİLDİRİMİ

36.5.1 Dernek merkez yer değişikliğinin otuz gün içinde “Genel Merkez Yer Değişikliği Bildirimi” doldurularak mülki idare amirliğine bildirilmesi gerekmektedir. Genel kurul toplantıları dışında dernek organlarında meydana gelen değişiklikler, değişikliği takip eden otuz gün içinde “Dernek Organlarında Değişiklik Bildirimi” kullanılarak bildirilir.

36.5.2 Dernek tüzüğünde yapılacak değişikliklerin de genel kurul sonuç bildirimi ekinde, değişikliğin yapıldığı Genel Kurul toplantısını takip eden otuz gün içinde mülki idare amirliğine sunulması zorunludur.

MADDE 37: DERNEĞİN İÇ DENETİMİ

Dernek, Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu veya bağımsız denetim kuruluşları tarafından gerçekleştirilen iç denetime tabi tutulabilir. Genel Kurul’un, Yönetim Kurulu’nun veya bağımsız denetim kuruluşlarının yaptığı denetimler, Denetim Kurulu’nu sorumluluklarından kurtarmaz. Denetleme Kurulunun yılda en az bir kez derneği denetlemesi gerekir. Genel Kurul veya Yönetim Kurulu gerekli gördüğü takdirde denetim yapabilir veya bağımsız denetim kuruluşlarına başvurabilir.

MADDE 38: DERNEĞİN BORÇLANMA ŞEKİLLERİ

Dernek amaçlarını gerçekleştirmek ve faaliyetlerini yürütmek için ihtiyaç duyulduğunda Yönetim Kurulu kararıyla borçlanma yapabilir. Bu borçlanma, kredili mal ve hizmet alımını veya nakdi kredi almayı kapsayabilir. Ancak borçlanmanın derneğin gelir kaynaklarını aşmaması ve derneği mali sıkıntıya sokmaması gerekir.

MADDE 39: MALİ DÖNEM VE BÜTÇE

Derneğin hesap dönemi 1 Ocak’ta başlar ve 31 Aralık’ta sona erer. Derneğin bütçesi Yıllık Bütçe Yönetmeliği ile Gelir ve Gider Tablolarından oluşur. Yıllık Bütçe Yönetmeliği’nde harcama yetkileri ve yetkileri, gelir toplama yöntemleri, gider ve giderlere ilişkin belgeler, kasada saklanacak nakit miktarı, bölümler ve kalemler arasında aktarma yetkisi gibi hususlar yer alıyor.

 

BÖLÜM 5 – GENEL HÜKÜMLER

MADDE 40: TÜZÜK DEĞİŞİKLİĞİ

40.1 Genel Kurul kararıyla tüzük değişikliği yapılabilir. Bir değişikliğin Genel Kurul’da görüşülebilmesi için katılma hakkı bulunan üyelerin üçte ikisinin hazır bulunması gerekir. Çoğunluğun sağlanamaması nedeniyle toplantının ertelenmesi halinde ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak ikinci toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulu üye tam sayısının iki katından az olamaz.

40.2 Tüzük değişikliğinin onaylanması için hazır bulunan ve oy kullanma hakkına sahip üyelerin üçte ikisinin oyunu gerekir. Genel Kurul’da tüzük değişikliğine ilişkin oylama açık olarak yapılır.

MADDE 41: DERNEĞİN FESİH VE VARLIKLARIN ELDEN ÇIKARILMASI

41.1 DERNEĞİN FESİHİ

41.1.1 Genel Kurul her zaman derneğin feshine karar verebilir. Feshin görüşülebilmesi için Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelerin üçte ikisinin hazır bulunması gerekir. Çoğunluğun sağlanamaması nedeniyle toplantının ertelenmesi halinde ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulu üye tam sayısının iki katından az olamaz. Fesih kararı için hazır bulunan ve oy kullanma hakkına sahip üyelerin üçte ikisinin oyunu gerekir. Fesih kararının Genel Kurul’da oylanması açık olarak yapılır.

41.1.2 Fesih kararı verilmesi halinde Dernekler Yönetmeliği’nin 89’uncu maddesi uyarınca tasfiye işlemi yapılır. Tasfiye, son Yönetim Kurulu arasından seçilecek Tasfiye Komitesi tarafından tamamlanır. Tasfiye sonrasında mal varlığının kalması halinde Genel Kurulca belirlenecek kuruluşa devredilir. Tasfiye işleminin tamamlanmasını müteakip tutanak ve diğer belgeler Tasfiye Kurulu tarafından bir hafta içinde mülki idare amirliğine sunulur.

41.2 TASFİYE İŞLEMLERİ

41.2.1 Genel Kurul’un derneğin feshine karar vermesi halinde, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi, Yönetim Kurulu’nun son üyelerinden oluşan tasfiye kurulu tarafından yapılır. Bu süreç Genel Kurul tarafından fesih kararının verildiği veya kendiliğinden fesih kesinleştiği tarihten itibaren başlar. Tasfiye sürecinde tüm işlemler “Tasfiye Halinde: Uluslararası Hukuk, Yatırım ve Kalkınma Derneği” adı altında yürütülür.

41.2.2 Tasfiye kurulu, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesini mevzuata uygun olarak tamamlamakla görevli ve yetkilidir. Komite öncelikle derneğin hesaplarını inceler. İnceleme sırasında derneğin defterleri, alındı ​​belgeleri, gider kayıtları, tapuları, banka kayıtları ve diğer belgeleri incelenerek varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye sürecinde derneğin alacaklılarına bilgi verilir ve gerekirse malvarlığı borçların kapatılması amacıyla nakde çevrilir. Derneğin alacaklı olması halinde alacakları tahsil edilir. Alacakların tahsili ve borçların ödenmesinden sonra kalan fon, varlık ve haklar Genel Kurul’un belirleyeceği kuruluşa devredilir. Böyle bir kuruluş belirtilmediği takdirde, feshedilen derneğin amacına en yakın ve üye sayısı en fazla olan aynı ildeki derneğe devredilir.

41.2.3 Tasfiye ile ilgili tüm işlemler bir tasfiye raporunda belgelenir. Tasfiye işleminin, mülki idare amirlikleri tarafından geçerli sebeplerle süre verilmediği takdirde üç ay içinde tamamlanması zorunludur.

41.2.4 Derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi tamamlandıktan sonra tasfiye kurulunun, durumu tasfiye tutanağıyla birlikte yedi gün içinde dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirmesi gerekir.

41.2.5 Tasfiye kurulu görevini üstlenen Yönetim Kurulunun son üyeleri, derneğin defter ve kayıtlarının muhafazasından sorumludur. Bu sorumluluk bir Yönetim Kurulu üyesine devredilebilir. Bu defter ve kayıtların saklama süresi beş yıldır.

MADDE 42: HÜKÜMLERDEKİ EKSİKLİK

Bu Yönetmelikte belirtilmeyen hususlarda Dernekler Kanunu, Türk Medeni Kanunu, bu kanunlara göre çıkarılan Dernekler Yönetmeliği ve derneklerle ilgili diğer mevzuatın hükümleri uygulanır.

 

MADDE 43: GEÇİCİ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ

Derneğin ilk Genel Kurul toplantısında yönetim kurulu asil ve yedek üyeleri seçilinceye kadar görev yapacak olan Dernek Yönetim Kurulu geçici üyeleri aşağıda sıralanmıştır: 

 

Adı ve SoyadıPozisyon ve Unvan
Arzu ONGURGeçici Yönetim Kurulu Başkanı
Hilal KÖYLÜYönetim Kurulu Geçici Başkan Yardımcısı
Mehmet İlkay DİNÇERGeçici Yönetim Kurulu Üyesi
Işıl Selen DENEMEÇGeçici Yönetim Kurulu Üyesi
Duygu Çağlar DOĞANGeçici Yönetim Kurulu Üyesi